Využití principů pedagogiky Marie Montessoriové v literárním semináři = Applying the Principles of Montessori Education in Literature Seminars

To chci

Současné výzkumy pedagogické komunikace ve školách ukazují na dominantní roli učitele, kdy struktura komunikace bývá výrazně předdefinovaná. Produktivní zapojení žáků do výuky, jejich ochota naslouchat a účastnit se komunikace významně ovlivňují efektivitu výuky. Cílem článku je poukázat na možnosti zvýšení efektivity literární celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor
Markéta Králíčková
Další autoři
Jiří Vala
Typ dokumentu
Články
Fyzický popis
3 poznámky
Publikováno v
Český jazyk a literatura. -- ISSN 0009-0786. -- Roč. 68, č. 2 (2017/2018), s. 79-86
Témata
Popis jednotky
Resumé angl.
Bibliografie
Obsahuje bibliografické odkazy

Zdroj:

Informace o zdroji

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 kpw11465679
005 20190306171233.0
007 ta
008 171228s2017 xr |||||||||||||||||cze||
040 |a ABA012  |b cze  |e rda 
041 0 |a cze  |b eng 
072 7 |a 37.016  |x Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 82  |2 MRF 
080 |a 37.016  |2 MRF 
080 |a 37.091.4  |2 MRF 
100 1 |a Králíčková, Markéta  |4 aut 
245 1 0 |a Využití principů pedagogiky Marie Montessoriové v literárním semináři =  |b Applying the Principles of Montessori Education in Literature Seminars /  |c Markéta Králíčková, Jiří Vala 
300 |b 3 poznámky 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Resumé angl. 
504 |a Obsahuje bibliografické odkazy 
520 |a Současné výzkumy pedagogické komunikace ve školách ukazují na dominantní roli učitele, kdy struktura komunikace bývá výrazně předdefinovaná. Produktivní zapojení žáků do výuky, jejich ochota naslouchat a účastnit se komunikace významně ovlivňují efektivitu výuky. Cílem článku je poukázat na možnosti zvýšení efektivity literární výchovy v její klíčové aktivitě, tj. interpretaci literárního textu. Autoři představují metodu literárního semináře, který vychází z respektující komunikace mezi učitelem a žáky nebo žáky navzájem a opírá se o pedagogické zásady italské lékařky Marie Montessoriové. Seminář proběhl na Gymnáziu Duhovka v Praze. 
650 7 |a škola  |2 pedag 
650 4 |a vyučovací metoda 
650 7 |a literární výchova  |7 ph117228  |2 czenas 
650 4 |a seminář 
650 4 |a aktivizující metoda 
650 4 |a komunikační schopnost 
650 4 |a práce s textem 
650 7 |a dialog  |7 ph119422  |2 czenas 
650 4 |a interpretace 
650 4 |a role učitele 
650 4 |a montessoriovský systém 
650 4 |a efektivnost vzdělávání 
650 7 |a pedagogická komunikace  |7 ph115702  |2 czenas 
650 4 |a pedagogická zkušenost 
651 7 |a Praha (Česko)  |7 ge118011  |2 czenas 
700 1 |a Vala, Jiří  |4 aut 
773 0 |t Český jazyk a literatura  |d Praha : Fraus, 1950-  |x 0009-0786  |g Roč. 68, č. 2 (2017/2018), s. 79-86  |q 68:2  |9 2017/2018 
910 |a ABA012  |x kpw11465679 
990 |a RS 
998 |a http://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001702836&local_base=ANL