Využití principů pedagogiky Marie Montessoriové v literárním semináři = Applying the Principles of Montessori Education in Literature Seminars
Současné výzkumy pedagogické komunikace ve školách ukazují na dominantní roli učitele, kdy struktura komunikace bývá výrazně předdefinovaná. Produktivní zapojení žáků do výuky, jejich ochota naslouchat a účastnit se komunikace významně ovlivňují efektivitu výuky. Cílem článku je poukázat na možnosti zvýšení efektivity literární … celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Hlavní autor
- Další autoři
- Typ dokumentu
- Články
- Fyzický popis
- 3 poznámky
- Publikováno v
- Český jazyk a literatura. -- ISSN 0009-0786. -- Roč. 68, č. 2 (2017/2018), s. 79-86
- Témata
- Popis jednotky
- Resumé angl.
- Bibliografie
- Obsahuje bibliografické odkazy
MARC
LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | kpw11465679 | ||
005 | 20190306171233.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 171228s2017 xr |||||||||||||||||cze|| | ||
040 | |a ABA012 |b cze |e rda | ||
041 | 0 | |a cze |b eng | |
072 | 7 | |a 37.016 |x Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice |2 Konspekt |9 22 | |
080 | |a 82 |2 MRF | ||
080 | |a 37.016 |2 MRF | ||
080 | |a 37.091.4 |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Králíčková, Markéta |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Využití principů pedagogiky Marie Montessoriové v literárním semináři = |b Applying the Principles of Montessori Education in Literature Seminars / |c Markéta Králíčková, Jiří Vala |
300 | |b 3 poznámky | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Resumé angl. | ||
504 | |a Obsahuje bibliografické odkazy | ||
520 | |a Současné výzkumy pedagogické komunikace ve školách ukazují na dominantní roli učitele, kdy struktura komunikace bývá výrazně předdefinovaná. Produktivní zapojení žáků do výuky, jejich ochota naslouchat a účastnit se komunikace významně ovlivňují efektivitu výuky. Cílem článku je poukázat na možnosti zvýšení efektivity literární výchovy v její klíčové aktivitě, tj. interpretaci literárního textu. Autoři představují metodu literárního semináře, který vychází z respektující komunikace mezi učitelem a žáky nebo žáky navzájem a opírá se o pedagogické zásady italské lékařky Marie Montessoriové. Seminář proběhl na Gymnáziu Duhovka v Praze. | ||
650 | 7 | |a škola |2 pedag | |
650 | 4 | |a vyučovací metoda | |
650 | 7 | |a literární výchova |7 ph117228 |2 czenas | |
650 | 4 | |a seminář | |
650 | 4 | |a aktivizující metoda | |
650 | 4 | |a komunikační schopnost | |
650 | 4 | |a práce s textem | |
650 | 7 | |a dialog |7 ph119422 |2 czenas | |
650 | 4 | |a interpretace | |
650 | 4 | |a role učitele | |
650 | 4 | |a montessoriovský systém | |
650 | 4 | |a efektivnost vzdělávání | |
650 | 7 | |a pedagogická komunikace |7 ph115702 |2 czenas | |
650 | 4 | |a pedagogická zkušenost | |
651 | 7 | |a Praha (Česko) |7 ge118011 |2 czenas | |
700 | 1 | |a Vala, Jiří |4 aut | |
773 | 0 | |t Český jazyk a literatura |d Praha : Fraus, 1950- |x 0009-0786 |g Roč. 68, č. 2 (2017/2018), s. 79-86 |q 68:2 |9 2017/2018 | |
910 | |a ABA012 |x kpw11465679 | ||
990 | |a RS | ||
998 | |a http://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001702836&local_base=ANL |