The foodstuffs market in the CR and its regulation within the framework of the EU agricultural policy

To chci

The food market is created by the farmers, whose importance arises from their production of the raw materials from which food is made. These products are processed and supplied to the retail chains, where they are offered to the end consumers. The food market is further regulated, and in a certain sense limited, by the EU organs, as well as by the domestic agricultural celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor
Milan Vošta
Typ dokumentu
Články
Fyzický popis
3 il.
Publikováno v
Agricultural Economics. -- ISSN 0139-570X. -- Roč. 60, č. 6 (2014), s. 279-286
Témata
Popis jednotky
3 tabulky
Bibliografie
Seznam literatury na s. 286 (16 zázn.)

Zdroj:

Informace o zdroji

MARC

LEADER 00000naa a2200000 a 4500
001 czpb000154630
003 CZ PrUZP
005 20150114090742.0
007 ta
007 cr cn
008 150114s2014 xr a f b 000 0 eng d
040 |a ABA009  |b cze 
043 |a e-xr--- 
072 7 |a 33  |x Ekonomie  |2 Konspekt  |9 4 
072 7 |a 338.3/.4  |x Hospodářská a výrobní odvětví  |2 Konspekt  |9 4 
080 |a 631.1  |2 MRF 
080 |a 330.3  |2 MRF 
080 |a 338.24  |2 MRF 
100 1 |a Vošta, Milan  |u Vysoká škola ekonomická, Fakulta mezinárodních vztahů, Katedra světové ekonomiky, Praha  |4 aut 
245 1 4 |a The foodstuffs market in the CR and its regulation within the framework of the EU agricultural policy /  |c M. Vošta 
300 |b 3 il. 
500 |a 3 tabulky 
504 |a Seznam literatury na s. 286 (16 zázn.) 
520 3 9 |a The food market is created by the farmers, whose importance arises from their production of the raw materials from which food is made. These products are processed and supplied to the retail chains, where they are offered to the end consumers. The food market is further regulated, and in a certain sense limited, by the EU organs, as well as by the domestic agricultural policies, by the means of a whole host of directives, norms and regulations. The aim of this article is to define the individual organs on the food market in the CR, to evaluate their work in the food chain from the production of the primary raw materials to their distribution to the end consumer. The article will also present the selected regulatory factors of the market in the context of the EU agricultural policy.  |9 eng 
530 |a Dostupné též na internetu 
546 |a Anglický text, anglický abstrakt 
650 0 9 |a CZECH REPUBLIC 
650 0 9 |a MARKETS 
650 0 9 |a MARKETING 
650 0 9 |a FOODS 
650 0 9 |a FOOD INDUSTRY 
650 0 9 |a Food processing 
650 0 9 |a MEAT PRODUCTS 
650 0 9 |a MILK PRODUCTS 
650 0 9 |a BAKERY PRODUCTS 
650 0 9 |a STARCH PRODUCTS 
650 0 9 |a FRUITS 
650 0 9 |a VEGETABLES 
650 0 9 |a PLANT FATS 
650 0 9 |a BEVERAGE INDUSTRY 
650 0 9 |a BREWING INDUSTRY 
650 0 9 |a FOOD LEGISLATION 
650 0 9 |a FOOD POLICIES 
650 0 9 |a FOOD INSPECTION 
650 0 9 |a surveillance systems 
650 0 9 |a FOOD SAFETY 
650 0 9 |a Food quality 
650 0 9 |a PRODUCT LABELLING 
650 0 9 |a CAP 
650 0 9 |a MARKET REGULATIONS 
650 0 9 |a SUPPLY BALANCE 
650 0 9 |a RETAIL MARKETING 
650 0 9 |a CONSUMERS 
650 0 7 |a trhy  |2 agrovoc 
650 0 7 |a marketing  |2 agrovoc 
650 0 7 |a potraviny  |2 agrovoc 
650 0 7 |a potravinářský průmysl  |2 agrovoc 
650 0 7 |a zpracování potravin  |2 agrovoc 
650 0 7 |a masné výrobky  |2 agrovoc 
650 0 7 |a mléčné výrobky  |2 agrovoc 
650 0 7 |a pekařské výrobky  |2 agrovoc 
650 0 7 |a škrobárenské výrobky  |2 agrovoc 
650 0 7 |a ovoce  |2 agrovoc 
650 0 7 |a zelenina  |2 agrovoc 
650 0 7 |a rostlinné tuky  |2 agrovoc 
650 0 7 |a průmysl nápojů  |7 ph182414  |2 czenas 
650 0 7 |a pivovarský průmysl  |2 agrovoc 
650 0 7 |a potravinářská legislativa  |2 agrovoc 
650 0 7 |a potravinářská politika  |2 agrovoc 
650 0 7 |a potravinářská inspekce  |2 agrovoc 
650 0 7 |a kontrolní systémy  |2 agrovoc 
650 0 7 |a bezpečnost potravin  |7 ph575078  |2 czenas 
650 0 7 |a kvalita potravin  |2 agrovoc 
650 0 7 |a označování výrobků  |2 agrovoc 
650 0 7 |a společná zemědělská politika  |2 agrovoc 
650 0 7 |a regulace trhu  |2 agrovoc 
650 0 7 |a rovnováha nabídky a poptávky  |2 agrovoc 
650 0 7 |a maloobchodní marketing  |2 agrovoc 
650 0 7 |a spotřebitelé  |2 agrovoc 
651 7 |a Česko  |7 ge128065  |2 czenas 
653 0 |a obchodní řetězce 
773 0 |t Agricultural Economics  |x 0139-570X  |g Roč. 60, č. 6 (2014), s. 279-286  |q 60:6  |9 2014 
856 4 1 |u https://www.agriculturejournals.cz/publicFiles/125104.pdf  |q text/pdf  |y Plný text  |4 N 
910 |a ABA009  |x czpb000154630 
990 |a RS 
998 |a http://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001540828&local_base=ANL